Gå direkte til indhold

Application Management & Support

Tjänsten Application Management vänder sig till er som har affärskritiska applikationer, integrationer och system i din organisation. itm8 tar ansvar och hjälper er förvalta, supporta och utveckla era viktigaste tjänster över tid. Vi har möjlighet att erbjuda support och förvaltning dygnet runt, 365 dagar om året.

Applikations­hantering med itm8

I alla företag och organisationer finns det applikationer och stödsystem som på ett eller annat sätt är kritiska för att verksamheten ska fungera. En vecka, ett dygn eller till och med timmar av stillestånd får direkt negativ påverkan på organisationens verksamhet och företagets affärer.

Med Application Management säkerställer vi att ni får den hjälp ni behöver, när ni behöver den, för att kunna säkra driften av affärskritiska applikation och tjänster.

Oavsett om ni väljer att drifta era tjänster i molnet, on prem eller i en hybrid miljö hjälper vi till att säkra era affärskritiska tjänster genom underhåll, support och utveckling.

 

itm8_1000x1000_23

itm8 är specialister på Microsofts alla olika plattformar

Vi besitter även lång och bred erfarenhet av förvaltning och support av lösningar baserat på Optimizely (tidigare Episerver), Sharepoint online, datawarehousing lösningar och applikationer utvecklade av tredje part.

I de fall vi inte har varit med och utvecklat er applikation från grunden har vi färdiga processer för hur vi kan ta över support, drift och förvaltningen av en befintlig tjänst.


Ett team som känner din organisation

När ni väljer Application Management från itm8 kan ni vara trygg i att ni får hjälp och stöd av ett dedikerat förvaltningsteam som känner er organisation och era applikationer. Varje team består av en förvaltningsledare, lösningsarkitekt och vid behov utvecklare. Genom att arbeta i team kan vi också säkerställa att vi alltid har rätt kompetenser tillgängliga – oavsett om någon blir sjuk eller lämnar företaget.

Servicedesk och support

Koll på alla ärenden och löpande insikter – Servicedesken registrerar alla ärenden och säkerställer att de följs upp på rätt sätt och i tid genom vårt ärendehanteringssystem. Genom att löpande analysera loggen och studera aktuella ärenden kan vi också ge proaktiva förslag på förbättringsåtgärder i era applikationer och tjänster, som ytterligare bidrar till driftssäkerhet och funktionalitet.

Kvalitetssäkrad tjänst utifrån dina behov – Ni väljer tillgänglighetsnivå för tjänsten utifrån era och organisationens behov – allt från support av servicedesken under kontorstid samt tillgång till både support och utvecklare dygnet runt, 24/7. Ni avgör vilken SLA, inställelsetid, som behövs i er organisation: från 2 timmar till ”best effort”.

itm8_application_management_2

Flexibel affärsmodell

Vår affärsmodell låter er bestämma hur ni betalar för tjänsten. En högre andel fast debitering ger er ökad trygghet att budgetera för era kostnader – en debitering per ärende ger ökad flexibilitet att betala för just den hjälp ni behöver.

Fördelen med att välja itm8 för er applikationsförvaltning är att ni får en partner med bred teknisk kompetens inom en mängd olika områden, från infrastruktur och intern administration till produktivitet och BI. Tack vare att vi alla arbetar som ett itm8 finns inga silos mellan våra olika affärsområden vilket gör det enkelt att samla just de kompetenser som behöver för ert projekt. Vi är helt enkelt ett lagom stort företag med både kompetenser och agila arbetssätt som krävs för att får allt att fungera på ett snabbt och effektivt sätt.

Vill du veta mer? Skicka oss ett meddelande.

Vi er itm8, og vi er her for at styrke jeres IT-afdeling gennem et samarbejde baseret på tillid, ekspertise og en fælles vision om succes.

Skal vi mødes og få en snak om, hvad vi konkret kan gøre for dig?