Modern Work

Söker ni den optimala plattformen för medarbetare att samarbeta och kommunicera i? AddPro levererar kundanpassade lösningar inom Modern Work och Employee Experience Platform (EXP).

Kontakta oss
Stäng

Kontakta oss

*” anger obligatoriska fält

Samtycke*

Den moderna arbetsplatsen är i ständig utveckling och vi är helt övertygande om att en digital modern arbetsplats är nyckeln till produktivitet, samarbete och kommunikation. Det digitala arbetssättet med automatiserade processer ska hjälpa användarna och vara anpassade efter verksamhetens behov. Ansvaret för medarbetarnas upplevelse ligger nu delat på IT avdelningen, HR avdelningen och företagsledningen. Det vill säga vi måste tillsammans jobba för den bästa möjliga hybrida arbetsplatsen och att den möjliggör bättre affärer i slutändan. Medarbetarnas trivsel, upplevelse och potential har blivit en lika viktig fråga som kundernas upplevelse för företagets produkter och tjänster. 

Katalysator för företagskulturen

AddPro är specialister på Microsoft 365 och att förädla plattformens tjänster. Microsofts koncept för en medarbetarupplevelse är att den ska föra samman information, kommunikation, kunskap och utbildning. En katalysator som får den egna företagskulturen att växa och bli stark. AddPro tar detta koncept vidare och vi arbetar primärt med tjänster som Viva, SharePoint, Microsoft Teams och Power-plattformen. 


Vanligt scenario för företag idag

Ett gammalt intranät som inte används, epost skickas i mängder och används som en chatt, vissa men inte alla använder Teams för möten och projekt. Detta är ett vanligt scenario på företag idag. Kommunikationsflödena är spretiga och det finns ingen samsyn på bästa arbetssätt. Företaget får helt enkelt inte ut värdet av sin investering med licenser och flytten till Microsoft 365. Produktiviteten har inte gått upp som tänkt.

Ökad produktivitet och engagemang

Engagemang och tillhörighet är viktiga faktorer för att de anställda ska trivas och stanna på företaget. Därför är det viktigt att erbjuda en enhetlig och gemensam plattform för kommunikation och information i ett verktyg som redan används dagligen (Microsoft Teams). En uppfräschning och ett nytänk gällande ett intranät och hur informationen kan nå medarbetarna. Ökad produktivitet och engagemang från de anställda.

Nästa steg

AddPro erbjuder snabba agila projekt som oftast börjar med behovsanalys och workshops. Leverans sker oftast av ett team av konsulter specialiserade inom hela 365 och Modern Work området. Anpassningar och utveckling i miljön kan göras av AddPros många utvecklare. Utrullning och användarengagemang skapas med den tekniska plattformen i samspel med våra experter inom User Adoption.